saknar!

Ååååååh vad jag saknar värme. Det är helt sjukt. Och nu pratar vi inte om medelmåtta, tjugo grader+, svensk sommar-värme. Nejnej, detta är helt andra grejer. Jag vill ha stekande 40+grader, saltvatten i ögonen, gyllenbrun hud och vinden genom håret när man åker bakom pappa på motorcykeln. Det går inte förklara för andra tror jag hur det känns att inte få åka utomlands ett år när man har åkt iväg en månad varje år :o Om jag inte kommer iväg detta året kommer jag gå under. Typ gräva ner mig hos en läskig kärring, såsom på "drag me to hell". Dom som har sett den fattar, ni vet i slutet när hon ska stoppa myntet i käften på kärringen? Hos en sån tänker jag gräva ner mig då. För jag saknar Grekland så mycket. Jag vill ligga spänd hela natten innan man ska åka och tänka "har jag packat ner allt nu, har jag med mig allt" osv. Ligga o vänta tills mamma kommer in klockan tre och säger att det är dags att åka till flygplatsen nu. Och sen checka in alla väskor och vinka av mamma, som varenda gång säger tre tusen gånger att vi -->MÅSTE<-- ringa när vi har kommit fram. Hehe mest av allt saknar jag spänningen i magen man får när planet precis börjat röra sig och man kollar ut igenom fönstret ( efter en lååång diskussion om vem som ska sitta på fönsterplatsen,haha). Fast nu måste jag nog ångra mig.. Det jag saknar mest, det är när man landat,hämtat sina väskor och ska gå och möta pappa för första gången. Och där står han, lite tjockare,lite gråhårigare, lite snyggare än sist man såg honom. Min pappa. Min finafina pappa :') (shit börjar nästan lipa när jag skriver detta, haha..) och sen går man och får en gosig kram av min bamsestora pappa! Haha det är nästan så jag önskar att ni skulle få prova på att ha en förelder som bor utomlands så man uppskattar sina föreldrar lite mer när man väl träffar dem. Och efter bara några dagar där nere så längtar man redan hem till sin vanliga vardag och sina vänner och sin tjatiga morsa. Så är det bara, samma visa varje gång. Men jag skulle inte byta bort nåt i världen mot det. Och just nu känner jag att jag veeeeeeerkligen skulle vilja komma iväg.. Mitti ska åka på påsklovet, ska se om man kanske kan följa med då. Då är ju iochförsig värmen inte detsamma, men släkten är fortfarande kvar :'). Men sen har jag ju en veckas resa till England att se ifram emot i maj som englandsutbyte. Fan,jag blir nervös av bara tanken att bo hos en främmande,engelsktalande familj i en hel vecka :o  o-m-g.. Jag hoppas dom kommer förstå vad jag säger, haha! 
Ett ganska meningslöst inlägg kanske?^^ Men på bloggen ska man väl skriva av sig va? 



Jag och pappa, för.. tre år sedan tror jag! 




Jag och Natta, påväg hem igen..

Kommentarer
Postat av: albin

du skriver sjukt bra beejbi :')<3

2010-01-07 @ 23:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0